Carolina Bianchi / Cara De Cavalo & Metro Gestão Cultural / KVS
The Cadela Força TrilogyChapter 1 – The Bride and the Goodnight Cinderella
,
,
@ KVS BOL
Lakensestraat 146
1000, Brussel BE
Ken je vrouwen die, lang nadat ze een verkrachting hebben overleefd, je in vertrouwen hebben genomen over hun misbruik? Wat hebben ze je verteld? En wat herinneren ze zich? Ken je Pippa Bacca, de Italiaanse kunstenares die werd verkracht en vermoord tijdens haar tournee?
Carolina Bianchi werkt aan de hand van verkrachtingsverhalen en put daarbij ook uit de kunst – en literatuurgeschiedenis. In een theatertaal die balanceert van lecture performance tot beeldend ensembletheater brengt Bianchi deze ervaringen en verhalen tot leven. Het resultaat bevindt zich tussen herinnering en droom, tussen verbeelding en een tastbare realiteit. Ze engageert zich fysiek, door zich bloot te stellen aan de invloed van een verkrachtingsdrankje (in Brazilië bekend als Boa Noite Cinderela of Goodnight Cinderella).
Als geheugenloos lichaam wordt ze een personage temidden van de scènes waarin de spelers van haar collectief aan de slag gaan met materiaal uit onder andere Roberto Bolano’s meesterwerk 2666. Een beklijvende performance, een poging aanwijzingen te vinden voor wat zo moeilijk te benoemen is, een ode aan de herinnering die onvolledig is.
• Carolina Bianchi is een Braziliaanse theaterregisseur, toneelschrijver en performer. Sinds haar afstuderen aan de masteropleiding DAS Theatre woont ze in Amsterdam, maar blijft ze werken met haar collectief Cara de Cavalo ("het gezicht van het paard"). Ze vermengt literaire, plastische en cinematografische referenties in haar werk, dat zich tussen theater, performance en dans bevindt. Haar onderzoek behandelt kwesties als gender in crisis, seksueel geweld en kunstgeschiedenis.